Het thuisfront en mijn nieuwe liefde, fred - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Henk Jan janssen pietserse - WaarBenJij.nu Het thuisfront en mijn nieuwe liefde, fred - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Henk Jan janssen pietserse - WaarBenJij.nu

Het thuisfront en mijn nieuwe liefde, fred

Door: tom vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 Augustus 2010 | Zambia, Lusaka

Natuurlijk mail ik en sms ik met het thuis front (en dan bedoel ik vooral mijn ouders), maar ik had ze al best een tijd niet gesproken. Vanmiddag las ik nog een hyves berichtje, ze hadden de dag ervoor geprobeerd te bellen. In plaats van mij kregen mijn ouders een Afrikaan aan de telefoon, ik geloof dat dat goedkoop bellen toch niet zo goed werk! Nadat ik de hele dag gehoopt had een telefoontje te krijgen, ging na het eten mijn telefoon. +32…. Calling on sim 1, he vet! Dat is het thuisfront dat belt. Zoals ik al vaak gezegd heb, de zambianen zijn van de Zambian time, zo ook de verbinding. Een vertraging van een paar seconden is meer dan gewoon. Mooi is het om weer even wat van thuis te horen, direct met elkaar te kunnen kletsen en te vertellen hoe we het hebben. Ik vind het zelf erg fijn om te horen hoe het daar is, wat normaal aan tafel besproken wordt hoor en zie je hier niet. Te mooi om te horen dat sebas de 406 aan het op pimpen is. Hehe dat doet me meteen aan mijn oude trots denken, mijn uno. Poetsen en poetsen, uiteindelijk is er wel 1 verschil mijn uno viel uit elkaar van de roest geloof niet dat die van sebas dat ook zo flink doet. Na 10 minuten, die ook al zo snel gingen, ben ik weer enigsinds op de hoogte van hoe en wat er thuis aan de gang is.

Jullie zullen trouwens vast gedacht hebben calling on sim 1 uhh? Ja hier hebben ze vette gadgets, ik heb een nieuwe telefoon waar twee simcards tegelijk in kunnen. 2 telefoons in 1. Voor mij als muzugu ideal, ik heb nu en mijn nl nummer aanstaan en mijn zambiaanse. Al moet ik wel zeggen dat de smsjes op mijn Nl tel niet altijd aankomen. En als ze wel aankomen krijg ik ze gemiddeld 20 keer. Als goed makertje voor de niet aangekomen smsjes;)

Gisteren heb ik ook een nieuwe liefde ontmoet! We hadden altijd 1 kitten rond lopen op de lodge, Whiskas. Gisteren zag ik ineens een tweede whiskas, eerst dacht ik dat ik last had van de zon. Maar toen ik nog een keer goed keek was het toch echt een tweede. Vol schrik rende hij weg toen hij mij zag. Vet lief katje, mager en klein maar wel mijn nieuwe liefde. Piri vond dat ik hem maar moest adopteren voor de komende vier maanden. Toen ik zei dat hij hem daarna als cadeautje zou krijgen begon ie te lachen, natuurlijk weer met een biertje in zijn hand antwoorde hij: “dat is een goed idée”

Vandaag wilde we betijds richting kantoor, Francis verteld dat we om 8.30 wilde vertrekken. Aangezien we de Zambianen kennen liepen we zelf pas om 9 uur ons huisje uit. Laptop in de tas en tas op de rug, enigsinds een schuldig gevoel dat we zo laat waren. Maaarr nergens voor nodig! Hij was zoals altijd zelf niet op de afgesproken tijd daar en als extratje deed de bus het ook niet. Minstens twee keer per week start onze turbo bus niet. Na wat gepiel en accu wissel starte de bus weer! Op naar kantoor, donderdags proberen we altijd vroeg op kantoor te zijn, aangezien op donderdag de krant de folder van de game bevat. De game is hier een groot waar huis waar je echt alles kunt kopen. Mandy en ik hebben nog steeds de goede hoop date en digitale camera die we hebben gezien, in de aanbieding komt. Snel bij sport in action onze tas afgedropt en richting de winkel gewandeld. Yes daar lag de krant en inderdaad de folder zat er weer in. Op naar de kassa om te betalen, helaas ik had 20.000 meegenomen en ik moest 3000 afrekenen. Juist je raad het al geen wisselgeld. Gelukkig kwam George toevallig ook de winkel binnen gelopen. George jij hier? George kwam voor de zelfde krant en folder s als wij, uiteindelijk heeft George beide kranten gepast betaald. Al wandelend hebben we snel gekeken of onze mooie camera in het krantje stond. Na het blaadje snel doorgebladerd te hebben kwamen we er als snel achter dat de fuji film s1800 er niet instaat. Helaas, wel de te dure spiegelflex camera’s maar goed die liggen net even buiten ons budget. Al moet ik wel zeggen dat ik de canon eos 1000D wel erg mooi vind. Voor 560 euro is het de mijne, maar jah of de lens 18-55 mm ver genoeg kan inzoomen om de safari goed op beeld te zetten, dat is voor mij nog een grote vraag….

Vandaag ga ik weer werken aan mijn onderzoek, probeer vandaag alle vragen voor de vragenlijst aft e krijgen. Aangezien ik al twee uur lang ontwijkend gedrag vertoon moet ik nu toch er maar is gaan beginnen. Vanmiddag om 14.00 ga ik weer richting de community, stof happen en in de zon kijken. En natuurlijk niet te vergeten voetballen. Ik heb een opzetje gemaakt zodat ik alle namen en posities van de jongens kan vast leggen. Ik wil gaan kijken hoe ze het doen op hun favoritie positie en welke positie volgens mij het beste voor hun is. Ook heb ik een presentie lijst gemaakt, of het werkt weet ik nog niet. Sommige kinderen komen later of niet omdat net hun enigste maaltijd op dat tijdstip door mams wordt gemaakt. Ik kan ze moeilijk verplichten om te komen en zo hun maaltijd te laten staan. Ik wil wel met een soort beloningssysteem gaan werken, misschien toepassen dat als je wel altijd komt je sowieso in het hoofd team speelt. Is het fair? Tjah ik moet ook diegene die wel altijd komen belonen.

Ik ga nu dan maar is echt beginnen aan mijn onderzoek voordat ik hier straks de hele dag niks heb gedaan.

  • 27 Augustus 2010 - 18:22

    Jet Ter Halle:

    Heey Tom,

    Klinkt goed daar en ik heb de indruk dat je je daar wel thuis voelt! Ik heb er ook super veel zin in :) Ik mail nog even uitgebreider!
    Veel plezier!
    Jet

  • 30 Augustus 2010 - 15:14

    Michael:

    hey broertje,
    wat een verhalen en wat een belevenissen hahah:P echt super leuk!!!
    ik ben net weer terug van mijn vakantie aan de zuid west kust van frankrijk, net even wat anders als bij jou daar.
    zoals ik al lees vermaak je je prima. ik heb op vakantie heerlijk lopen feesten schoftelijk lopen vreten nou jah je kent het wel oja en nog lekker lopen flirten maar nog steeds niet de ware kunnen vinden om je die te tonen als je terug bent:P:P
    is het met mandy ook allemaal goed heb wel wat van de verhalen gelezen dus geloof wel dat ze het ook leuk vind.
    ik zeg doe voorzichtig daar en je bent alweer bijna jarig ben benieuwd hoe je dat daar gaat vieren.
    groetjes mikey

  • 31 Augustus 2010 - 18:37

    Floris:

    haha...goed bezig!! :) en veel plezier

  • 01 September 2010 - 09:59

    Rick:

    Leuk om te lezen Tom dat het je goed gaat daar :D !

    Ik blijf je volgen ;)

    Ciao Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Lusaka!

Recente Reisverslagen:

15 November 2010

Werken, vakantie werken en volgende vakantie

12 Oktober 2010

Half way time

04 Oktober 2010

Rondje dierentuin;)

15 September 2010

every body cirkel

13 September 2010

Van de basisscholen naar de dief.
Henk

Nog maar 13 dagen en het grote avontuur gaat beginnen. Ik kan nu al niet meer wachten! Alles is geregeld en rond, straks alleen nog tas inpakken en richting vliegveld

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 12566

Voorgaande reizen:

29 Juli 2010 - 23 December 2010

Lusaka!

Landen bezocht: